Early Adopter Workshop

Hanki ensimmäiset asiakkaat

Uuden tuotteen luomisen totuuden hetki on ensimmäisten maksavien asiakkaiden saaminen. Ilman maksavia asiakkaita kaikki hikipisarat ja valvotut yöt ovat turhia. Ilman ensimmäisiä asiakkaita et saa liikevaihtoa, et voi kehittää tuotetta, etkä pysty keräämään rahoitusta ja joudut jättämään leikin kesken.

Early Adopter Marketing Canvas MEOM

Tunnista oikeat asiakkaat

Tuotteen alkuvaiheessa on kriittistä keskittää tekeminen laserin tarkkuudella ja fokusoida vain yhteen kohderyhmään.

Alkuun tärkeintä on löytää Early Adopter asiakasryhmä, joka on ensimmäisenä valmis ottamaan uuden tuotteen käyttöön. Tärkein syy siihen, miksi he haluavat toimia heti on , että heillä on valtava ongelma, joka estää tai hidastaa tavoitteiden saavuttamista. Early Adopterit kaipaavat kipeästi ratkaisua, joka lievittää heidän tuskaansa!

Kun tunnet kohderyhmän, pystyt rakentamaan tuotteen, joka tuottaa hyötyä asiakkaalle. Kaiken lisäksi pystyt tehokkaasti ja täsmällisesti viestimään tämä asiakkaillesi.

Kahden päivän Early Adopter workshopin avulla tunnistat potentiaalisimmat asiakkaat ja löydät keinot, miten tavoitat heidät.

Workshopin lopputuloksena on suunnitelma toimenpiteineen, miten saat liikevaihtoa aikaiseksi. Suunnitelma sovitetaan käytössä olevaan budjettiin ja resursseihin, jotta se on realistinen.

Lue alta, mitä workshop pitää sisällään.  

 


Early Adopter Canvas MEOM HubSpot

 

Päivä 1. Early Adopter - ketkä ovat ensimmäiset asiakkaasi

Uuden tuotteen luomisessa tyypillinen virhe on halu tavoitella mahdollisimman monta kohderyhmää. Tällöin hyvin rajalliset resurssit jakaantuvat liian moneen asiaan, tietoa kertyy pirstaleisesti ja tuotekehitys hidastuu. Fokusoimalla tärkeimpään asiakassegmenttiin saat resursseista kaiken irti ja eurot päätyvät tilillesi paljon nopeammin.

Päivän päätteeksi on selvillä potentiaalisin Early Adopter -segmentti.

 

Ensimmäiset asiakkaat persoona ja MSS MEOM

 

Päivä 2. Miten myydä ja markkinoida Early Adopter -kohderyhmälle

Tuotteen lanseerauksen yhteydessä tärkeintä on kyetä herättämään kohderyhmän kiinnostus ja erottua massasta. Päivän aikana rakennetaan edellisen päivän tunnistetulle kohderyhmälle suunnitelma, kuinka saadaan ensimmäiset asiakkaat kiinnostumaan tuotteestasi.

Workshopin jälkeen sinulla on konkreettinen suunnitelma toimenpiteineen, miten tavoitat ensimmäiset asiakkaat ja saat liikevaihdon kasvuun. Suunnitelmassa huomioidaan käytössä olevat resurssit, kuten aika, raha ja osaaminen. Näin varmistetaan, että pelkän käsien heiluttelun sijaan saat toteuttamiskelpoisen suunnitelman.

Kahden päivän workshop-kokonaisuus 5000 €. Jätä yhteystietosi ja pistetään homma käyntiin.

Jos sinulla on kohderyhmä jo tiedossa ja tarvitset vaan päivä 2 sisällön, silloin hinta on 3000 €.

Haluatko keskustella lisää, miten löydät ensimmäiset asiakkaasi? Varaa ilmainen konsultointi MEOMin kasvujohtajan Karl Filtnessin kanssa.

 

Haluatko löytää keinot, miten saada ensimmäiset asiakkaat?

circle-square-1

Jätä yhteydenottopyyntö ja keskustellaan tarkemmin, miten voimme auttaa sinua löytämään ensimmäiset asiakkaat.